website

MEER SPOED OF MEER VOET GESONDHEID? – DIS TYD OM TE KIES

Jy kan hulle nie gemis het nie: helder neon, met superhoë stapels en puntige hakke – dis die nuwe opgesopte skoen van jy weet wie; Jip, merk af.

Hulle konstruksie is 'n kombinasie van skuim, vloeistof gevulde kamers en 'n 'geheime wapen' wat gaan oor die gee van hardlopers 'n verbeterde 'hardloop ekonomie' met 4% of so.

Hulle word bemark om hardlopers te help om vinniger te hardloop, en elite-atlete het hulle gedra om rekords te breek. Maar in die wapenwedloop van voetresies, noem sommige hierdie prestasieverbeterende 'tegniek vir doping'.



Atletiek het onlangs 'n verbod op stapelhoogtes bo 40 mm en meer as een ingebedde plaat aangekondig, en bepaal dat skoene wat deur elite-atlete in kompetisie gedra word, vir vier maande op die ope mark beskikbaar moes wees.

Dit beteken dat skoene wat Brigid Kosgei in haar nuwe 'onoortreflike' vrouewêreldrekord by die Chicago Marathon gedra het steeds tel, maar dit is onseker of die prototipe skoene wat Eliud Kipchoge in sy eerste sub-2-uur marathontyd in Oktober 2019 gedra het, sou wettig was.

Yannis Pitsilidis, ’n sportprofessor aan die Universiteit van Brighton, het onlangs gesê die effek van hierdie skoene is “groter as sommige verbode middels”.

Atletiek se beheerliggaam het ook 'n moratorium aangekondig op meer van hierdie prestasieverbeterende tegnologie, wat herinner aan wat gebeur het met die vollyfpakke wat swemmers in die Beijing Olimpiese Spele gehelp het om wêreldrekords te breek, net om kort daarna verbied te word (hoewel baie van die wêreldrekords wat daarin behaal is, staan ​​steeds een). Op die ou end kan die kontroversie, hoewel dit waarskynlik skadelik is vir die betrokke atlete, nie die koffers van die skeppers van die nuwe tegnologie benadeel nie.



So, wat het dit alles te doen met Vivobarefoot, 'n maatskappy in familiebesit wat daarop roem om so min as moontlik skoene vir jou en jou kinders te maak?

Ons dink diegene wat dit oorweeg om $250 uit te betaal vir 'n skoen wat dalk net 'n paar wedrenne hou (verslae dui daarop dat die uitwerking daarvan nie veel verder as 100 myl duur nie), kan ook hul langtermyn voetgesondheid oorweeg.

uur

'n Hardloper se prestasie is gebou op 'n fondament van gesondheid—insluitend die gesondheid van die voet, wat ontwerp is om te strek en terug te trek wanneer dit toegelaat word om natuurlik te beweeg.1 Baie van die energie wat gebruik word om 'n hardloper vinniger te laat beweeg, kom van hierdie natuurlike energiestore - en vrystellingsmeganismes.2 Jy kan sê ons voet dien as die – vrye – koolstofveselplaat en skuim onder ons bene.

By Vivobarefoot glo ons dat miljoene jare se natuurlike R&D reeds die spiere en senings van jou voete gepak het met al die energie-absorpsie wat jy nodig het.

'n Toenemende hoeveelheid bewyse toon ook dat namate kussing in 'n skoen toeneem, so neem die proporsie hardlopers toe wat hardloopmeganika3,4 verander op maniere wat verband hou met besering.5-7

Dit is dus moontlik vir hardlopers om hoogs skokabsorberende skoene te dra wanneer hulle op swak gekondisioneerde voete land. 'n Leeftyd van skokabsorberende, gedempte skoene kan 'n bydraende faktor wees tot die vernielde voete wat mense dan na duur ortopediese 'oplossings' stuur.

Daar is getoon dat kinders wat kaalvoet grootword breër, sterker voete het as dié wat in gewone skoene grootword.8,9 (Terloops, so ook baie van die uitstaande Keniaanse en Ethiopiese hardlopers wat hul sport oorheers). En voetspiergrootte en -krag kan herstel word wanneer volwassenes terugkeer om in minimalistiese skoene te loop.10

In 'n era wanneer so baie al hoe meer van die planeet, ons bewegings en mekaar ontkoppel raak, is dit nie 'n geringe ding om met die grond in aanraking te kom nie.

Ons is op 'n reis om soveel as moontlik klein skoene te maak, want ons glo die bewyse toon dat kleiner skoene beter is vir jou en die planeet; ons skaars-daar skoene laat jou voete wees wat dit bedoel was om te wees - wees voete!

Ons filosofie maak ons ​​dalk nie waansinnig ryk nie, maar dit is hoe ons dit wil hê. Ons is bly dat soveel meer kies om by ons aan te sluit.



Robbins SE, Hanna AM. Voorkoming van hardloopverwante beserings deur kaalvoetaanpassings. Met Sci Sports Exerc. 1987;19(2):148-156.
Lieberman D. Die storie van die menslike liggaam: ontwikkeling, gesondheid en siekte. Oesjaar; 2014.
Hollander K, Argubi-Wollesen A, Reer R, Zech A. Vergelyking van minimalistiese skoenstrategieë om kaalvoethardloop te simuleer: 'n gerandomiseerde oorkruisstudie. PLoS One. 2015;10(5):e0125880.
Hollander K, Riebe D, Campe S, Braumann KM, Zech A. Effekte van hardloopskoene op trapmeul biomeganika in prepuberente kinders. Ganghouding. 2014;40(3):381-385.
Daoud AI, Geissler GJ, Wang F, Saretsky J, Daoud YA, Lieberman DE. Voetgestremdheid en beseringskoerse in uithouvermoë hardlopers: 'n retrospektiewe studie. Met Sci Sports Exerc. 2012;44(7):1325-1334.
Pohl MB, Hamill J, Davis IS. Biomeganiese en anatomiese faktore wat verband hou met 'n geskiedenis van hakskene by vroulike hardlopers. Clin J Sports Med. 2009;19(5):372-376.
Ruder M, Jamison ST, Tenforde A, Mulloy F, Davis IS. Verwantskap tussen voetlandingspatrone en landingsimpak tydens 'n marathon. M

Los kommentaar

Let asseblief daarop dat kommentaar goedgekeur moet word voordat dit gepubliseer word